Gårdagens pass känns VERKLIGEN idag kan jag säga !!

Blev ändå ett pass igår på Stepin ben för jag hade glömt korten till dom andra gymmen. Kanske var det bra för herrejösses vilken träningsvärk! Böjen gick riktigt fint! Först höjning i bensparken sen höjning i benböjen körde sista set: et på 80 kilo vilket jag är riktigt nöjd med då jag föruttröttat med benspark som jag vanligtvis dör av. Djupa hacklift sist benpress. & sen fyra av baksida lår som supersetades där jag avslutade näst sista set: 30 kg hantöar &  sista set: et med 35 kilos hantlarna i raka mark (exkl handtag vet ej vad dom väger?) Som vanligt blir jag yr då & höll på att svimma så Ida fick ta emot mig. om träningsvärken är hemsk idag lär den bli värre imorgon :D

MIN FRÅGA

Jag blir ALLTID yr av raka mark. Inte av ngn annan övning. Har hållt på att svimma en annan gång också. Why?

Mitt blodtryck är som det ska. Får alltid huvudvärk av benpressen & spruckna blodkärl när jag kör på över 200 upp till 275 kg men det säger sig själv. Men av raka mark behöver jag inte alls köra nå mkt räcke rmed 50 kg & uppåt så blir jag yr. Kanske pga rörelsen? Detta medför stora problem då jag knappt orkar köra vaderna sen samt problem med bilkörningen efteråt. Varpå min granne & mor fått ta smällen nu & får köra mig till mina benpass.

Share →

6 Responses to Fråga till ngn kunnig.

  1. agnetha skriver:

    såg att du gått med i team gruppen =D välkommen =)

    Ja om ja ska gissa på ett skäl till varför du blir svimfärdig är nog att du glömmer andningen? eller tar du nån pwo som kanske spökar =D?

    tjingeling/agnetha

    • Saraisaksson skriver:

      Hej! Tack så hemskt mycket! :D Var Freja som tipsade om den för ngt tag sen men kände mig så osäker om man vågade gå med trots att man inte är ngn tävlande men nu blev det av :D nej jag tar inga PWO nu. men det där med andningen har du en poäng.. Är ruskigt dålig på det. Måste skärpa mig. Kul att du skrev!

  2. Juan skriver:

    Hasta donde sé, te puedes estar mareando porque:
    (1) Te disminuye repentinamente el azúcar (a veces me pasa)
    (2) [Por la fuerza que aplicas] quizá retienes tu respiración

    Para evitar lo que me pasa en (1), los días en que trabajo piernas, es que llego al gym luego de haber comido MUCHOS carbs durante el día para no quedarme sin energías, y llevo un chocolate o algo con mucha azucar por precaución. A mi me funciona, espero que a ti tambien.

    En (2) lo que a mi me funciona es inhalar fuerte antes de hacer 1 rep. y cuando voy terminando exhalo. El como lo aplico depende del ejercicio, ve probando que te funciona mejor :)

    Espero que te sirva

    un abrazo

  3. agnetha skriver:

    du kan ju höra av dig om du är sugen på att komma till luleå och träna nån gång =D alltid kul med sällskap då och då

    • Saraisaksson skriver:

      Jaaa! men du det vore ju superkul! =) Jag hör av mig ! är i luleå lite då & då! Var in & kika på bloggen din !=)

  4. Linus skriver:

    Högst troligt andningen, väldigt svårt och få till i den ställningen man här på raka marklyft, men kötta på så kommer du få till det!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Set your Twitter account name in your settings to use the TwitterBar Section.