lottar ut kosttillskott!

Gör såhär! 

Ge mig ditt bästa tips på hur du får motivation en tung dag. Vad tänker du?, säger du?, har du nå specialknep, sjuka knep? Bring it! 

skriv ditt namn, mail & vilken produkt du är intresserad av så kommer jag skriva kl 18:00 (7/7)vilka som vunnit vad & kontaktar via mail. Du kan önska flera av produkterna. Om 2 st önskar samma produkt så kommer jag välja den med bäst tips/hemlighet :)

 

  

1) Glutamine                                   2) Kreatin (monohydrat)            3) Kasein protein (Vanilj)

1) L-glutamin är den icke essentiella aminosyra som omsätts snabbast av  alla aminosyror i kroppen inte minst i muskulaturen och i tarmen. Om   kroppens tillgång på fritt L-glutamin sjunker tvingas kroppen att bryta  ner vävnad för att få loss byggmaterial till kroppens underhåll.
Idrottare som tränar hårt använder  glutamintillskott för att påskynda  återhämtningen av mikroskador i  musklerna och öka muskeltrycket.  L-glutamin upprätthåller även  immunförsvar, effektiviserar läkning och  upprätthåller  syra-basbalansen.

 

2) Kreatin.. behöver jag ens berätta ngt om det? =) Ett av dom äldsta & mest forskade kosttillskotten. Ett av dom få kosttillskotten som faktiskt har belägg bakom sig med ren och skär fakta att det fungerar. & det där med att man drar på sig vätska. Vill man bygga så får man ta den lilla fjuttiga smällen faktiskt vätskan försvinner ju sen och 3-4 kg hit eller dit under uppbyggnad.

 

3) Kaseinprotein = långsamt protein som förhindrar nedbrytningen av muskler. Denna är perfekt att göra proteinfluff med eller baka. Den är lite tjockare i konsistens och rekommenderad som ett nattprotein men går ju även att använda på dagen.

 

Share →

12 Responses to Utlottning

  1. Christoffer Larsson skriver:

    Jag tänker att det aldrig finns några tunga dagar, istället har jag bestämda dagar som jag tränar på för att nå mitt mål och då får det aldrig gå tungt utan det är bara släpa iväg sig till gymmet och kötta vare sig man vill eller inte. Men om jag skulle känna mig trött någon träningsdag så är alltid koffein tabletter och celsius bra att ha hemma.

    Glutamin och kreatin går alltid åt hemma hos mig!

  2. Christian skriver:

    Jag brukar tänka : Om inte jag gör de så e de ju ingen annan som gör det åt mig . Jag mår bättre o de e bara jag som kan göra de . Så då e de bara dra sig själv i kragen o gå till gymmet eller ut och gå . Bara man har rört på sig .
    Creatin skulle ju inte sitta fel :)
    O önskar dig lycka till med dieten nu .
    Kram CH

    • Saraisaksson skriver:

      Typiskt du prickade in mitt favoritcitat som jag redan går omkring och mantrar för mig själv!=)
      tack så mkt! kram på dig!

  3. [...] Utlottning Dietdag nr 2 By Saraisaksson On 6 juli, 2012 · Add Comment [...]

  4. Fredrik Lundqvist skriver:

    De dagar som det känns jobbigt, då tar jag en stund att sätta mig ner och fundera på vad jag skulle ha gjort med tiden, om jag inte hade åkt och tränat. Oftast inser jag då att den tiden hade spenderats på något oväsentligt och då blir det enklare att åka och träna.

    Om det är en sån där grönjävulskt överjobbig dag, då det verkligen tar emot, då tittar jag på en “före-bild”, tänker att så vill jag inte vara igen och att jag har kommit långt sedan dess men att för att nå målet måste jag pusha vidare.

    Då är det enkelt att åka.

    Vad jag vill vinna? Ett par morgonpromenader! (Glutamin går också bra)

    Kram
    FreDDe

  5. Ann-Helen Sjöström skriver:

    Eftersom jag jobbar på gymmet så kan det vara svårt att motivera sig att stanna efter arbetstid och gå in och träna för sig själv. Man vill snabbt hem och hämta barn osv. Men det jag tänker då är att träningen är MIN och det JAG vill göra. Det brukar räcka att stannat till och tänka på sina mål. Om man väger latmasken mot att se ut som man gjorde förr så vinner aldrig latmasken. (brukar se det som en slemmig latmask som vill förföra mig med att slappa i soffan)

    Sen brukar jag också tänka så att om jag latar ur och skiter i passet så är jag ett pass kort….så jag får jobba dubbelt så hårt nästa istället. Sen lurar jag mig själv också genom att tänka att jag bara ska köra lite lugnt, 15-20 reps på lätt vikt och bara de muskler jag “måste” köra. För när man väl är på plats så kör man ju alltid så det ryker ändå..:-)

    Jag hade blivit superglad om jag vann kaseinproteinet.

  6. Roger Häggström skriver:

    En pissdag då orken e borta tänker jag alltid: “En dålig träningsdag e ialla fall bättre än en bra latar/slappar/degar-dag.”
    Så tar mig till gymmet med motiveringen att bara jag gör NÅNTING där så har jag segrat.
    Väl på gymmet brukar jag alltid piggna till och eftersom jag dessutom vet det så brukar detta funka.
    Har nog gjort flera av mina bättre pass dessa dagar ;)
    Rajd ån!

  7. Freja Lindberg skriver:

    Åh, tävlingar är alltid roligt att vara med i! =)

    Då jag känner mig opepp inför ett gympass brukar jag tänka på mitt mål. Att ha ett mål i träningen är superviktigt, oavsett om man bara tränar på amatörnivå eller på tävlingsnivå. Brukar slå igång en träningsvideo på youtube, lämna telefonen hemma, plugga in lurarna med bra musik och sedan traska iväg supertaggad till gymmet =) Man kan även tänka på hur det skulle kännas om man INTE tränade.. Detta citat gillar jag och sitter på en vägg i ett av Luleås gym:

    ‎”There are no guarantees in life.The only guarantees is that doing nothing will get you nowhere”.

    Freja (Freja_lindberg@hotmail.se), och såklart är jag mest sugen på Fairings sloow protein. Lycka till med dieten nu!

  8. Johan skriver:

    Jag brukar aldrig ha problem att dra mej iväg men har man en tuff dag så brukar jag motivera mej med att om jag tar mej igenom detta pass, så får alltid se fram emot min sjuka träningsvärk och ölen på fredag kväll efter jobbet. Ingen träning = ingen öl
    Mycke träning = lite öl

  9. Alex skriver:

    De flesta dagar är det inga problem att leta sig ner. Men youtube hittar man det mesta för inspirationen och bloggar funkar riktigt bra. Men som sagt det är ingen som kommer att lyfta dom vikterna åt en..Men tanken att det finns tjejer som värmerupp på mitt max finns ofta i bakhuvet;)
    Produkt spelar ingen roll=)

  10. [...] Glöm inte utlottningen av kosttillskott. Vinnarna dras idag kl 18:00 http://saraisaksson.se/?p=196 [...]

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Set your Twitter account name in your settings to use the TwitterBar Section.